Algemene vragen

Indien u vragen heeft tijdens uw bezoek in onze bioscoop kunt u altijd terecht met vragen of opmerkingen bij een van onze collega’s. Tevens is er op elk moment van de dag een leidinggevende aanwezig. Uiteraard is het ook mogelijk om ons altijd te mailen, dit kunt u doen met uw vraag/opmerking naar info@royal-echt.nl

Na elke voorstelling wordt de zaal gecontroleerd door onze collega’s. Aan onze kassa kunt u terecht direct na afloop van de film indien u iets verloren bent in de zaal. Mocht u er pas op een later moment achter komen dat u iets bent verloren kunt u ons bereiken via 0475-481369 of ons bezoeken tijdens openingstijden.

Naast onze kassa staat een ton met daarin posters die gratis zijn mee te nemen. Het is niet mogelijk om posters te reserveren. Posters worden pas in deze ton gestopt nadat de film in zijn totaliteit uit alle bioscopen is. Het is mogelijk dat van sommige films géén posters worden weggegeven, dit op last van de filmmaatschappij en/of de distributeur. Het is dan ook ten strengste verboden om posters op een later tijdstip door u verder door te verkopen. Stands zijn niet te reserveren en worden door ons ook niet weggegeven.

De Royal Servicebioscoop heeft in alle zalen de beschikking over Sony 4K-projectoren. Met de Sony 4K-projectoren heeft de Royal Servicebioscoop vier keer beter beeld dan alle andere omliggende bioscopen! Dit komt tot uitdrukking in zowel 2D als 3D films. Normale projectoren hebben een resolutie van 2048×1080 pixels, terwijl 4K projectoren een resolutie hebben van 4096×2160 pixels. De Royal heeft als enige bioscoop in Nederland alle zalen voorzien van 4K.

De Royal Servicebioscoop is 364 dagen per jaar geopend en altijd met de feestdagen. Alleen op oudejaars avond is onze bioscoop gesloten. Wel draaien we op oudejaarsdag matinee voorstellingen.

Telefonisch zijn wij alleen bereikbaar tijdens openingsuren. Heeft u vragen omtrent reserveringen? Stuur dan een mailtje naar kassa@royal-echt.nl. Voor alle overige vragen kunt u een mailtje sturen naar info@royal-echt.nl.

Ja u kunt bij ons pinnen.

Wij doen er alles aan om iedereen een prettige voorstelling te bezorgen en hebben service hoog in het vaandel staan. Desondanks kan er altijd iets gebeuren waardoor dit niet optimaal tot zijn recht komt. Geef dit dan, indien mogelijk, meteen aan bij een van onze collega’s zodat wij ook meteen actie kunnen ondernemen. Indien dit niet mogelijk is, stuur dan een mailtje naar info@royal-echt.nl. Met berichten achteraf kunnen wij onze service op dat moment helaas niet verbeteren.

Films & Programma

Kijk hiervoor op onze filmladder.

Vooraf is het lastig om aan te geven hoeveel weken een bepaald film draait. Dit hangt sterk af van het succes van de desbetreffende film. Het is niet mogelijk om op voorhand aan te geven hoeveel weken een film draait, u kunt er echter wel van uitgaan dat ‘grotere’ titels meerdere weken te zien zullen zijn.

Onder de kop ´Verwacht´ kunt u zien welke films op korte termijn te zien zullen zijn in de Royal Servicebioscoop met daarbij de dag van de première. Het is mogelijk dat er van betreffende films een voorpremière georganiseerd zal worden. Dit zal een paar weken voorafgaand van de release bekend worden gemaakt op onze website.

In onze verwacht lijst staan alleen de films die ook daadwerkelijk te zien zullen zijn in de Royal Servicebioscoop. Staat jou film er nog niet bij? Dan betekent dit hoogst waarschijnlijk dat het nog niet bekend is of de betreffende film in de Royal Servicebioscoop vertoond zal worden. De verwachtlijst wordt wekelijks aangevuld met nieuwe films. Films die pas over enige tijd worden gereleaset kunnen nog van releasedatum veranderen. Houdt onze verwachtlijst daarom wekelijks in de gaten.

Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Tevens wordt het filmprogramma wekelijks aangepast aan de wensen van onze bezoekers. Om deze redenen wordt het filmprogramma bekend gemaakt op maandagavond via onze website voor de komende speelweek. Vanaf dat moment is het ook mogelijk om tickets online te kopen.

Op onze website staat achter de kinderfilms weergegeven of deze Nederland of in zijn originele taal is gesproken. Dit kunt u aflezen door achter de film de combinatie NL(Nederlands gesproken) of OV(Originele versie) te zien. Overigens staat dit alleen maar aangegeven indien hierover twijfel kan bestaan. Staat het niet aangegeven, dan kunt u er automatisch van uitgaan dat de betreffende kinderfilm Nederlands gesproken is.

De Royal Servicebioscoop is een servicebioscoop waar u gedurende de voorstelling uw gewenste drank en versnaperingen kunt blijven bestellen. Om deze reden is er géén pauze in de bioscoop. Zo kunt u ongestoord blijven de genieten van de voorstelling en wordt u niet abrupt uit de film getrokken.

Evenementen

Uiteraard is de Ladies Night ook te bezoeken voor mannen. Houdt er wel rekening mee dat de Ladies Night georganiseerd is voor een specifieke doelgroep en dat de avond daarom heen ook zo is ingericht.

De Royal Servicebioscoop is altijd op zoek naar nieuwe standhouders. Neem hiervoor contact op via evenementen@royal-echt.nl voor meer informatie.

Ticketverkoop

Bekijk de prijs van alle soorten tickets op deze pagina.

Het is mogelijk dat een betreffende film een 3D voorstelling betreft. Hiervoor dient u een 3D-toeslag te betalen van €1,50 boven op de geldende reguliere entreeprijs. Daarnaast hebben sommige films een speelduur van >139 minuten. Bij deze zogenoemde lange films rekenen wij een toeslag van €1,-.

Helaas neemt de Royal Servicebioscoop geen VVV-bonnen aan. Klik hier om te zien welke bioscoopbonnen wij wel aannemen.

Deze bioscoopbon is alleen geldig op maandag t/m donderdag in te wisselen voor een regulier bioscoopticket excl. Eventuele toeslagen. Deze bioscoopbonnen hebben ook een einddatum. Na het bereiken van deze einddatum zijn ze helaas niet meer te verzilveren. Tevens kunnen de MaDiWoDo-bioscoopkaarten ook niet worden verzilverd tijdens officiële feestdagen en in kerstvakanties. MaDiWoDo-bioscoopkaarten zijn niet te koop in winkels en alleen maar beschikbaar voor bedrijven via de branchevereniging NVBF.

De Royal Servicebioscoop verkoopt aan de kassa twee verschillende soorten bioscoopbonnen. Het zogenoemde ‘Royaaltje’ en de dinerbon. Wij verkopen géén nationale bioscoopbonnen of andere bioscoopbonnen.

Kijkwijzer

De Royal Servicebioscoop houdt zich strikt aan de gestelde kijkwijzer. Bij twijfel kan onze collega aan de kassa vragen om uw legitimatie. Indien u zich niet kan legitimeren mag onze collega u de toegang weigeren bij twijfel. De kijkwijzer adviseert en waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen en welke elementen er aan bod komen. Echter is de kijkwijzer ook wettelijk vastgelegd in art. 240a in het Wetboek van Strafrecht: “Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding of voorwerp, of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar”.

Toegestaan is om met begeleiding van een volwassene een film met als leeftijdskeuring 12 jaar of ouder te bezoeken. Niet toegestaan is om een film met als leeftijdskeuring 12 jaar of ouder te bezoeken zonder begeleiding van een volwassene.

Het is niet toegestaan om als persoon met een leeftijd jonger dan 16 een film te bezoeken met als leeftijdskeuring 16 jaar en ouder. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Zoals de wettelijke bepaling al aangeeft zijn wij strafbaar indien wij een persoon toelaten tot een film met de leeftijdskeuring 16 jaar ouder.

Indien u meer informatie wenst over de kijkwijzer, bezoek de website: www.kijkwijzer.nl

Seating

Tijdens reguliere voorstelling is er altijd sprake van vrije stoelkeuze. U bent vrij om uw gewenste stoel te kiezen. Let wel dat tijdens drukke voorstellingen het handig is om op tijd te komen. Wie het eerste zit, wie het eerst maalt. Voor speciale voorstellingen is er géén vrije stoelkeuze en worden er vaste plaatsen toegewezen. Indien stoelkeuze een vereiste is, wordt dit vermeld op het betreffende event. Onze tip is om de aanwijzingen van onze collega’s in de zaal altijd op te volgen.

In de Royal Servicebioscoop zijn drie van de vier zalen rolstoel toegankelijk. Het is dan ook aan te raden om indien u een film wilt bezoeken minimaal 24 uur voor aanvang van de speeltijd ons te bellen om na vraag te doen of de betreffende film die u wilt bezoeken in een rolstoeltoegankelijke zaal draait. Indien dit niet het geval is kunnen wij dit nog mogelijk aanpassen, mits er géén reserveringen zijn geplaatst en kaarten zijn verkocht voor een andere voorstelling. Wij adviseren u om 30 minuten voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn.

De Royal Servicebioscoop beschikt over loveseats alleen in zaal 2. Een loveseat zijn twee stoelen waartussen de armleuning is weggehaald. Hierdoor kunnen je lekker dicht tegen je lief aankruipen.

In onze bioscoop zijn er twee zalen met een balkon (zaal 1 en zaal 4). Het verschil tussen zaal- en balkonplekken is, logischerwijs, dat je op het balkon hoger zit dat in de zaal. Je kijkt hierdoor wat rechter tegen het scherm aan. Daarbij zijn de stoelen op het balkon wat relaxter en is er meer beenruimte. Balkontickets zijn € 1,- duurder boven op de geldende entreeprijs.